Sebuah Perasaan

DENDAM adalah satu perasaan yang lahir dari perasaan benci @ marah & sememangnye dipendam oleh seseorang individu. Adakah aku sedang berdendam???
Astagfirullah.. jauhkanlah ya tuhan dengan perasaan ini. Tiap manusia ade perasaan sabar. Biarlah apa orang nak kate, ape orang nak buat..buatlah selagi mampu, selagi hati mu puas wahai manusia. Orang yang sangat mementingkan diri sendiri, pentingkan harta.. Ya Allah..! tabahkanlah hatiku..Kuatkanklah semangatku..

Syukur alhamdulillah..Usia semuda ini aku berpeluang untuk merasai segalanya, perit getir pengalaman yang membuatkan aku matang dalam menghadapi hidup mendatang. Aku bersyukur Ya Allah. Tiada airmata lagi yang mampu aku tangisi. Sungguh perit dugaanmu Ya Allah. Kau tabahkan hatiku..

Kesan dendam :
1. Hati jadi sakit
2. Minda jadi negatif
3. Tubuh badan mudah sakit
4. Ketandusan hidayah

Cara menghapuskan dendam :
1. Baca Al-fatihah
2. Baca Ayat Qursi
3. Jika hati kite keras, bace surah Al-Hasyr 21-24 untuk melembutkan hati
4. Surah Toha 1-5 untuk mudah memaafkan orang


Bukan mudah untuk memadam dendam..

0 Response to "Sebuah Perasaan"

Post a Comment